Tuesday, June 9, 2009

Ha.. apa lagi.. bertemasyalahhh bak kata Ramli Sarip. Dengan suara serak-serak basah dia tu, ada erti besar bila dia menyanyi lagu tu.

Bertemasyalah, setelah kau berusaha. Camtu la bunyik-bunyik lagu tu. Lagu yang menunjukkan masa untuk bergembira pasti akan datang juga bila hakikat yang benar, akan terserlah kebenarannya.

Kebenaran yang menjadi igauan buruk untuk aku bercinta lagi. Hampir semua yang nak kenal aku, aku mesti katakan " maaf, serik. ". Maka aku selesa berlegar tanpa terpasung.

Cinta tak perlu datang lagi kepada aku buat masa ni. Kalau nak datang jugak, datanglah nak.. kalau baik, eden sambut.. kalau menyinga, eden humban ke zoo la nampaknya.

Semua adik beradik yang menganggap aku ni abang dia, skang ni boleh la sandar kepala kat bahu ni kalau-kalau nak 'bahu untuk menangis di atasnya'. Haha. Macam kepundek je. La ni, dah tanpa ada rasa takut. Ye la. Ketakutan orang sapa yang tau kan. Tah memender la yang nak ditakut-takutkan.

Apapun, gosip lahanat yang tersebar pasal aku ngan si Acik tu, malas la nak komen lebih-lebih. Sesetengah orang kan, tekak dia tak boleh makan nasi. Tapi bila orang lain makan nasi, dia rasa cemburu pulak. Pastu dia buat la cerita nasi tu dari beras yang dibaja dengan taik. Padahal?

Ye la. Dah aku ni jiran belakang rumah si Acik, tentulah aku tompangkan dia kalau nak ke KL. Dah la budak sorang tu, ada adik beradik pun haram mandang. Selagi aku bawak kereta ni, tak salah kot kalau aku tumpangkan. Sok kalau aku naik Rapid KL, lebih ramai kita memeriahkan acara tumpang menumpang.

Orang Penang kata, DANGUIH la hangpa yang dok buat cerita tak tentu hala tu. Sampai ada yang jeles bagai aku dengar. Oh.. Come on la. World, hold on. Separuh KL dah tau benda bodoh apa yang dikecoh-kecohkan tahun lepas. Perlu ker kisah tu muncul lagi. Season II ke? Takde modal nak buat drama lain ke? Ahhhh! Go 'fly kite' la wei. Now everyone can fly ma.. Tapi, bak kata kawan aku yang cantik bertakhta atas Emerald Hill tu, "ADA AKU KESAH?"

Camni la, aku nak nasihatkan kat sapa-sapa yang suka dengki mendengki, tunjuk menunjuk, propa-mempropa dan odah-mengodah, rentikanler. Sebab hujung-hujung sok, yang malu, hangpa jugak.

Bagi yang dah dapat penjelasan tu, open up your heart what do you feel. (tetiba lirik Bob Sinclair). Harap-harap semua penjelasan merungkai persoalan dan permasalahan.

Sesetengah orang, tak dapat menikmati bau wangian yang harum dan lazat kerana TERLALU LAMA MENGHIDU BAU TAIK. Opppppppppppsssssss. Teeeeeeeet ~

7 comments:

Dihidangkan dgn penuh sexi oleh ~MaksuHakim~ said...
This comment has been removed by the author.
TUMPANG BLOG said...

haiyo.. sangat ending yer... tak payah noya2... perlu ke kalah?

mulut tempayan leh la tutup maksu ... ni mulut manusia.. kalo ditutup, nak sumbat tupai kot mana?

chill .. take it easy.. see how strong i am walaupun benapas pun mcm x cukup oksigen je..

ada dua pilihan je.. stand strong now atau lay down forever..

Dihidangkan dgn penuh sexi oleh ~MaksuHakim~ said...

KALAH??tidak ye....
tidak akan.
Aku akan cari si BUSSEEEET lahanat Hanjeng tu sampai dapat...Kalau aku tau siapa dia..Biar aku yg comolot dia depan mak bapak dia....

Zoulhusni:My Emancipation said...

err....

sesungguhnya mata ini hanya mampu membaca...(^_^)

TUMPANG BLOG said...

bacaan ringan sajork

Shopaholic_Sinful said...

to both of you... all i can say is.. ignore the rest...

u both know best about stuff that u did... friends will always remain as one.. acquintace will come and go...

achik n abg dark.. tak payah laa sedih2 ok?! although i tak tau apa gossip pasal u both.. but i believe that u both should be friend.. :)

bolayan jer laa ngan org2 hati busuk tuh...

enough said.

Dihidangkan dgn penuh sexi oleh ~MaksuHakim~ said...

To - Shopaholic_Sinful

Terima kasih...atas nasihat itu
kami tidak bersedih.Suka lagi ada la.Mmg betul u cakap biarla yg tahu antara achik dgn abgdark je.Org lain tak tahu cerita sebetulnya..

 

blogger templates | Make Money Online