Wednesday, June 24, 2009

Di satu pagi, sehari selepas hari jadi.

Tempat : Klinik Kesihatan Ampang
Masa : 7.45 pagi

Nombor aku menyala di bilik 11. Nombor 13. Menakutkan. Punca aku berada di sini ialah sebab malam tadi aku rasa macam lumpuh dari perut sampai kaki. Eh.. takde la lumpuh. Melampau ayat tu. Kebas-kebas je.

Doktor : Yer, sakit apa?

Aku : Badan sakit. Kepala sakit. Malam tadi, kebas dari sini sampai kaki.

Doktor : Lagi.. (sambil menyarung plastik ke termometer)

Aku : Harini otot betis, bahu, leher dan peha macam lesu sangat.

Plup.. mulut aku disumbat termometer. Doktor tersebut kemudian bersembang dengan pembantunya. Selepas termometer tersebut berbunyi teet ..( Waa.. elektronik skang yer..klinik kerajaan memang advance!).. doktor perempuan yang muda dari aku tu pun memeriksa bacaan.

Doktor : Demam baru nak datang ni. Selsema tak ada ye?

Aku : Tak kot. Saya dah inject anti-flu.

Doktor : Untuk berapa lama tu?

Aku : Untuk 2 tahun. Cucuk kat ibupejabat KKM.

Doktor : Kenapa sampai ke sana?

Aku : Dah saya kerja kat sana. Kat HECC.

Doktor : What? Awak ada ke KLIA?

Aku : Ada lah jugak. Tapi takkan la....

Doktor : Ye la.. bukan contact dengan pesakit kan?

Aku : Taak.. Takde..

Doktor : Rehat kat rumah OK. Saya bagi MC.

Aku : Baekk.

Maka aku pun terus balik sambil menghantar SMS kat rakan sekerja yang ini hari aku MC, lalu aku tidor. Sebaik je aku bangun tidor, menderu-deru SMS masuk termasuk miss call dari boss aku. Paling tak best ialah, beberapa SMS yang memberitahu yang SMS-SMS yang aku hantar kat doirang tadi is not delivered. Memang hawau la Maxis ni. Suka kasi aku kena marah. Damn.

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online