Wednesday, June 17, 2009

Takut? Segan? Malu? Kalau takut, segan, malu, baik jangan. Sebab bagi aku, kalau sampai je ke benak hati aku perkataan "takper la, takmau la, tak boleh la," dah tentu aku akan menghadapi kemaluan..ops.. maksud aku.. rasa malu.. yang amat. Kesudahannya, baik aku diam.

Orang kata, kalau tak dipecahkan ruyung, mana nak dapat sagunya. Salah yer. Pergi je kedai, mintak sagu sekilo. Bayar. Tak payah nak pecah-pecah ruyung bagai. Btw, apa kevendenye ruyung tu?

Dalam kes ni, aku minat sangat ngan seseorang yang dalam gambar di atas. Eh. Cemaner plak aku bleh salah save gambar siap crop ni. Haha. Ada.. ada gambar dia tadi.. cemaner plak leh jadi gini... ada la gambar dia tadi.. sumpah!! Pelik!!

Abaikan. Aku minat la ngan dia dan aku try nak dekati dia sejak pertengahan tahun 2007 lagi. Tapi.. baru-baru ni je aku berpeluang nak tanya itu ini. Tapi, sampai satu tahap, aku jadi gugup, kaget, malu, gayat, tak fokus, fobia, cuak, cemperet, cemengkeng, ceirebon, cilacap ( empat perkataan terakhir tu adalah rekaan semata-mata )..

Aku tak tau sebab apa aku boleh jadi camtu. Mungkin dia pakai pendinding kot. Tapi aku mana ada pakai khidmat mak esah atau pak esah atau sedara mara Aishah Ghani sekalipun.. aku cuma pakai skill mengayat aku yang tak seberapa dan skill aku nampaknya terbantut sampai disatu ketika yang aku sendiri heran kenapa boleh jadi camtu.

Agaknya, aku memerlukan dua tahun lagi untuk lebih rapat padanya atau mendengar perkataan indah ini : " Saya pun suka kat awak sebenarnya.." Waaa..

Buat masa ni, tak per laa.. aku tak berani go further. Kang terkena ayat paling tak bermaruah abad ini cemaner? Eg. " Hidung tak mancung, pipi macam kereta sorong." Aku sedar diri aku...

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online