Thursday, July 30, 2009

Pagi semalam, aku sampai ofis pukul 8.30 pagi. Aku tidur kat rumah Fiza di Presint 14. Bini dia takde, ade kursus kat Langkawi. Bibik dia ngan baby girl dia pun takde. Oleh kerana Arbai'n sorang ni bujang kembali, maka tak ader la makan-makan yang available.

So, aku masuk ofis dalam keadaan kebulur la Sebab sejak habis gym 3 jam kelmarin, aku tak makan apa-apa langsung. Lalu, aku pun berjalan la pergi blok E14, mencari makan.

Wau. Nasik lemak. Lama tak makan nasik lemak akak gemuk tu. Aku pun dengan lahapnya bungkuskan nasi lemak dengan ayam goreng. Selera bukan main. Sambalnya kekeringan sikit. Macam... ah.. bedal saja..

Jam menunjukkan 2 petang. Perut aku berkeriuk. Aku berlari ke tandas. Bfffffffffffcchh!! U know what la kan. Muka pun dah pucat. Ape hal ni!!

Jam 3 petang. Sekali lagi. Bffffffffcchh!! Chh! Chhh!! Adeh.. Perut aku mula menunjukkan tanda-tanda abnormaliti. Kekejangan akibat gym semalam dinazakkan dengan konflik dalaman yang berlaku.

Jam 4 petang. Bffffcchh!! Crrcchh!! Pcchh!! Chh! Chh!! Aduiiii!! Muka aku dah pucat. Ofismate aku tanya kenapa boleh jadi camni. Aku pun cerita la benda apa yang aku makan hari ni.

" La.. hang pegi kedai tu..? Isnin dia tutup. Selasa pun dia tutup!" kata seorang kawan aku ni. Huh! Maknanya sambal yang gelap, pekat dan kekeringan tu dah tentu la sambal hari Jumaat!!! Arghh!! !@#$%^&*&^%$# !!

Jam 6 petang. Aku tak tahan lagi lepas memerut cair-cairan untuk kali ke 4 petang ni. Aku pun tidur. Aku tak sedar dah ofismate aku semua balik. Sampai si Fiza call kata dia dah sampai kat ofis, nak ambik aku bawak balik Presint 14. Tapi.. perut aku... aku terus ke tandas...

Aku ingat, sengsara aku dah habih dah. Masa tengok MU lawan Boca je, 3 kali perut aku flush cairan-cairan kat tandas rumah Fiza. Aduh!

Last sekali, dalam rekod aku, pukul 5.19 pagi tadi. Jumlah keseluruhan : 9 kali. Kadar kehilangan air dalam badan : 3 liter.. kot.. Aduii..

Tak mau dah aku makan nasik lemak akak gemok tu lagi. Perut aku dah cramp dah. Tapi I look slimmer.. The upper part of my abs kan.. dah nampak dah ketul-ketul pack nye.. Wau.. There must be rahmat disebalik kejadian.. Hahahahahawau!

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online