Tuesday, May 12, 2009

Ah.. Segalanya dikatakan takdir. Semuanya telah menjadi sejarah. Hilangnya laptop berusia 5 bulan yang aku miliki.

Segalanya bermula apabila aku tak kunci pintu bilik. Kemudian nak dijadikan cerita, senja semalam, ketika tiada siapa di rumah, seseorang telah datang kerumah dan membuat 'semakan' dan 'rampasan' harta benda. Break in lah. Motif tak paham?

Dalam kejadian itu, hanya bilik aku dan di Mael yang tak berkunci. Instead of TV Mael jenama MAL yang tah aku tak tahu syarikat China mana punya produk, pencuri ini memilih laptop aku yang comot itu.

Selain dari itu, tak ada pulak yang diselongkar selain pintu closet aku yang ternganga dengan kain baju masih tersusun.

Di bilik Mael, tak ada apa yang hilang. Apa lah yang nak hilang pun. Bukan ada harta pun depa ni. Sport rim kereta lebih bermakna dari gajet-gajet IT.

Jadi kembali la aku ke desktop yang tak pulak dicuri malaun itu. Dan segalanya kembali ortodoks.

Aku tahu siapa yang mencuri laptop aku itu. Dah tentu dia adalah kawan-kawan salah seorang housemate aku ini. Malangnya nyonya yang suka busybody sebelah rumah aku, gagal untuk alert siapa yang datang senja semalam.

Adakah nyonya itu yang sebenarnya mencuri? Ahh! Kusut!!

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online