Saturday, March 28, 2009

Manusia ni pelbagai. Corak pemikiran mereka telah dibentuk dari percampuran etnik. Semakin banyak bercampur tidak membuatkan sesebuah kaum itu berdaya maju. Ia akan menimbulkan homogeniti yang terlalu kompleks. Ini akan membuatkan berlaku pertandingan inferioriti antara ahli sesebuah sebuah kaum yang bekecamuk. Identiti kaum itu sendiri dalam kecelaruan.

Jangan mengidolakan Yahudi. Tetapi lihatlah aturan Tuhan yang menerakakan mereka dengan dijadikan pengganggu sifat lahiriah manusia. Mereka mendakwa diri sebagai kaum nabi Ibrahim. Kaum Lut bukan pertalian mereka. Mereka mengutuk homoseks. Tetapi itu Yahudi sebenar. Yahudi majoritinya mempertonjolkan satu budaya yang digerakkan oleh mereka yang mereka gelar cerdik pandai, untuk membina mode kebudayaan duniawi.

Yahudi tidak bercampur antara lain-lain bangsa. Dengan 16 juta penduduk seluruh dunia, mereka mampu mengawal 6,000 juta yang lain.

Tetapi, telah dikhabarkan dalam Al-Quran, penerangan didalamnya hanya berguna kepada mereka yang berfikir. Malangnya, mereka dahulu yang mengkajinya dalam memastikan akhirnya umat Islam takkan mengetahui apa isi Al-Quran melainkan hanya dari pekhabaran semata-mata.

Jika ini difikirkan, kita akan dapati Indonesia, Thailand, Filipina dan Malaysia tidak akan mampu menjadi tonggak kemajuan melainkan pelaku dagangan semata-mata.

0 comments:

 

blogger templates | Make Money Online